Język polski i Polska w pigułce. Kurs języka polskiego jako obcego – poziom A1
Zapraszamy na intensywny kurs języka polskiego dla początkujących! W zaledwie 30 godzin nauczysz się podstawowej komunikacji w codziennych sytuacjach. Poznasz alfabet, liczby, zwroty grzecznościowe i proste dialogi. Kurs prowadzony jest w praktyczny sposób, z naciskiem na mówienie i rozumienie ze słuchu. Dzięki interaktywnym ćwiczeniom przełamiesz barierę językową. Zajęcia odbywają się w małych grupach, co gwarantuje indywidualne podejście. Dołącz do nas i zacznij mówić po polsku już dziś. Kurs zaplanowano w terminie od 28.05.2025 do 04.07.2025 w wymiarze 30h. Cena za kurs: 800 zł.
Podstawowe informacje
- Termin rozpoczęcia: 28.05.2025
- Wykładowca: Małgorzata Gryko
- Liczba godzin: 30h
- Maksymalna liczba osób: 15
- Cena za kurs: 800 zł
- Cena za egzamin: 150 zł
- Forma kursu: online
TERMINY ZAJĘĆ
28.05.2025 (środa): 8:00 – 9:30
30.05.2025 (piątek): 8:00 – 9:30
02.06.2025 (poniedziałek): 8:00 – 9:30
04.06.2025 (środa): 8:00 – 9:30
06.06.2025 (piątek): 8:00 – 9:30
09.06.2025 (poniedziałek): 8:00 – 9:30
11.06.2025 (środa): 8:00 – 9:30
13.06.2025 (piątek): 8:00 – 9:30
16.06.2025 (poniedziałek): 8:00 – 9:30
18.06.2025 (środa): 8:00 – 9:30
20.06.2025 (piątek): 8:00 – 9:30
23.06.2025 (poniedziałek): 8:00 – 9:30
25.06.2025 (środa): 8:00 – 9:30
02.07.2025 (środa): 8:00 – 9:30
04.07.2025 (piątek): 8:00 – 9:30
Cel kursu
Celem kursu jest wprowadzenie uczących się do podstawowych umiejętności komunikacyjnych w języku polskim, umożliwiających swobodne porozumiewanie się w codziennych sytuacjach życia społecznego, rodzinnego i zawodowego oraz zapoznanie się z realiami życia i kulturą w Polsce.
Korzyści
Lekcja 1-2: Wprowadzenie do języka polskiego.
Cele: poznanie podstawowych zwrotów grzecznościowych i alfabetu.
Tematy – zwroty grzecznościowe: powitania, pożegnania, podziękowania, przeprosiny. Alfabet polski i wymowa: nauka liter, ćwiczenia z wymowy trudnych dźwięków (ą, ę, ł, ń). Liczby 1-20: ćwiczenia z liczbami w kontekście codziennym.
Lekcja 3-4: Przedstawianie siebie i innych.
Cele: nauka przedstawiania siebie i innych, używanie podstawowych pytań.
Tematy – konstrukcja zdań z czasownikiem „być” (ja jestem, ty jesteś, on/ona jest). Wprowadzenie do pytań: „Jak masz na imię?”, „Skąd jesteś?”, „Jak się czujesz?”. Ćwiczenia w parach: przedstawianie się.
Lekcja 5-6: Codzienne czynności.
Cele: użycie czasowników codziennego użytku, mówienie o rutynie dnia.
Tematy – czasowniki codziennego użytku: jeść, pić, chodzić, spać, pracować. Opis dnia: jak wygląda typowy dzień: „Wstaję o 7:00, jem śniadanie o 8:00…”. Ćwiczenia: rozmowy w parach na temat codziennych czynności.
Lekcja 7-8: W sklepie i w restauracji.
Cele: nauka słówek związanych z zakupami i restauracją, ćwiczenie dialogów.
Tematy – słownictwo związane z zakupami: jedzenie, napoje, ubrania. Dialogi w sklepie i restauracji: „Ile to kosztuje?”, „Poproszę…”, „Chciałbym/Chciałabym…”. Ćwiczenia praktyczne: symulacja zakupów w sklepie i zamawiania jedzenia.
Lekcja 9-10: Opis osoby i otoczenia.
Cele: nauka przymiotników do opisu ludzi i otoczenia.
Tematy – części ciała, cechy wyglądu: „On ma krótkie włosy”, „Ona jest wysoka”. Opis osoby: „Mój kolega jest niski i ma niebieskie oczy”. Przymiotniki: rozmiar, kolor, kształt. Ćwiczenia: opisanie zdjęcia osoby lub osoby w klasie.
Lekcja 11-12: Czas, data, pogoda.
Cele: nauka o czasie, datach i pogodzie.
Tematy – dni tygodnia, miesiące, pory roku: „Poniedziałek, styczeń, wiosna”. Godziny: „Jest 10:30, Kiedy się spotykamy?”. Pogoda: „Dziś jest słonecznie, zimno, pada deszcz”. Ćwiczenia: rozmowy o planach na tydzień, pytanie o pogodę.
Lekcja 13-14: W podróży.
Cele: pytania o drogę, podróże po mieście.
Tematy – pytania o drogę: „Gdzie jest dworzec?”, „Jak dojdę do muzeum?”. Transport publiczny: „Pociąg do Warszawy odjeżdża z peronu 3”. Zakwaterowanie: „Czy macie wolne pokoje?”, „Jaki jest numer mojego pokoju?” Ćwiczenia: symulacja podróży po mieście, pytanie o drogę, rezerwacja hotelu.
Lekcja 15-16: Powtórzenie (Moduł 1-4).
Cele: powtórzenie materiału z pierwszych czterech modułów.
Tematy – powtórzenie podstawowych zwrotów grzecznościowych, przedstawianie siebie, codzienne czynności, zakupy. Ćwiczenia: praca w parach, dialogi sytuacyjne. Test sprawdzający: krótkie testy na sprawdzenie słownictwa i gramatyki.
Lekcja 17-18: Podsumowanie (Moduł 5-8).
Cele: podsumowanie ostatnich czterech modułów kursu.
Tematy – powtórzenie słownictwa o opisie osób, pogodzie, podróżach i restauracjach. Ćwiczenia: dialogi, pytania o wygląd, pogodę, plany. Test: rozwiązywanie testu na temat użytych słówek i czasowników.
Lekcja 19-20: Podsumowanie i konwersacje.
Cele: Utrwalenie umiejętności konwersacyjnych.
Tematy – przeprowadzenie konwersacji na temat przedstawiania się, codziennych czynności, pogody, podróży. Ćwiczenia w parach i grupach: tworzenie dialogów w różnych kontekstach. Test końcowy: sprawdzenie umiejętności z zakresu słownictwa i gramatyki.
Lekcja 21-30: Ćwiczenia praktyczne i projekt końcowy.
Cele: aplikowanie wiedzy w praktyce.
Tematy – symulacje codziennych sytuacji. Rozmowy w sklepie, restauracji, podróży. Projekt końcowy: przygotowanie prezentacji o sobie (opis osoby, plan dnia, ulubione miejsca). Podsumowanie kursu: Ocena postępów, omówienie trudności, dalsze zalecenia. Zadanie domowe: Finalizacja prezentacji na zakończenie kursu.
KORZYŚCI
- Poznanie podstawowego słownictwa z życia codziennego (rodzina, jedzenie, zakupy,czas, liczby).
- Umiejętność przedstawiania siebie i innych.
- Zdolność prowadzenia prostych rozmów w sytuacjach dnia codziennego (w sklepie, restauracji, na ulicy, w transporcie).
- Opanowanie poprawnej wymowy i rozumienie podstawowych zwrotów w języku polskim.
- Rozumienie i tworzenie krótkich, prostych tekstów oraz wiadomości (sms, e-mail, formularze).
- Zdobycie wiedzy na temat podstawowych struktur gramatycznych: czasowniki, przypadki, pytania.
- Pewność w zadawaniu i odpowiadaniu na proste pytania (np. jak masz na imię?, gdzie mieszkasz?).
- Umiejętność słuchania ze zrozumieniem podstawowych wypowiedzi w języku polskim.
- Zwiększanie motywacji do nauki języka i przygotowanie do poziomu A2.
- Możliwość nawiązania pierwszych kontaktów społecznych i zawodowych w języku polskim.