Język hiszpański -100% mówienia z elementami języka hiszpańskiego w podróży
Kurs online nastawiony na praktyczną naukę języka, zwłaszcza mówienie. Różnorodne metody nauczania pomagają przełamać „barierę językową” i swobodnie komunikować się w sytuacjach dnia codziennego. Kurs na poziomie podstawowym.
Podstawowe informacje
- Termin rozpoczęcia: 17.01.2024
- Wykładowca: Hanna Torrent
- Liczba godzin: 40
- Maksymalna liczba osób: 10
- Cena za kurs: 650 zł
- Cena za egzamin: 150 zł
- Forma kursu: Zajęcia online prowadzone na platformie Google Meet
Cel kursu
Swobodne posługiwanie się językiem hiszpańskim, możliwość bezproblemowego komunikowania się w krajach hiszpańskojęzycznych. Zajęcia będą realizowane z podziałem na bloki tematyczne – zawierające zwroty i wyrażenia przydatne na co dzień i podczas podróżowania.
Opis kursu
• Blok 1: lekcja 1-2
Słownictwo: zwroty grzecznościowe, powitania i pożegnania, przedstawianie siebie i innych, kraje i narodowości, zawody, liczebniki do 100. Gramatyka: alfabet i wymowa; czasowniki ser – być i llamarse – nazywać się, czasownik tener – mieć, zaimki pytające, liczba mnoga rzeczowników, rodzajniki określone.
• Blok 2: lekcja 3-4
Słownictwo: miejsce zamieszkania, słownictwo związane z domem. Meble i kolory. Gramatyka: czasowniki regularne trzech koniugacji w czasie teraźniejszym, rodzajniki nieokreślone, czasowniki ser, estar i hay – różnice w użyciu.
• Blok 3: lekcja 5-6
Słownictwo: środki transportu, wskazywanie drogi. Przydatne zwroty i wyrażenia związane z przemieszczaniem się i kupowaniem biletów. Gramatyka: czasownik coger – brać i ir – iść, jechać, przysłówki miejsca, zaimki wskazujące, liczebniki 100-1000.
• Blok 4: lekcja 7-8
Słownictwo: godziny, pory dnia, codzienne czynności. Wyrażanie częstotliwości. Rodzina. Gramatyka: czas teraźniejszy Presente de indicativo: czasowniki określające czynności codzienne, czasowniki nieregularne: salir – wychodzić, acostarse – kłaść się spać, dormir – spać, empezar – zaczynać.
• Blok 5: lekcja 9-10
Słownictwo: dni tygodnia, miesiące, pory roku, określenia czasu. Gramatyka: przysłówki miejsca i czasu, zaimki pytające proste i złożone: que, quien, donde, de donde, como, cuando, cuanto. Liczebniki 60-100.
• Blok 6: lekcja 11-12
Słownictwo: godziny, zainteresowania, hobby, sport, czas wolny, cechy charakteru. Gramatyka: czasowniki gustar – lubić / podobać się, encantar – uwielbiać i preferir – woleć, okoliczniki czasu, zaimki pytające (cd.), zwrot caer mal / bien – (nie) lubić kogoś.
• Blok 7: lekcja 13-14
Słownictwo: zakupy, nazwy sklepów i usług, ceny, kolory, materiały, liczebniki 1-1000. Gramatyka: wyrażenie quedar bien / mal – pasować dobrze/źle, dopełnienie bliższe czasownika, czasownik parecer – wydawać się, zaimki wskazujące, czasowniki ponerse – zakładać i llevar – nosić.
• Blok 8: lekcja 15-16
Słownictwo: artykuły spożywcze i ich kupowanie, zamawianie w barze i restauracji, kuchnia hiszpańska. Gramatyka: odmiana czasowników nieregularnych w czasie teraźniejszym (cd.), zaimki osobowe w funkcji dopełnienia dalszego (me – mi, te – tobie, le – jemu, jej,…), czasownik apetecer – mieć ochotę, tryb rozkazujący, czasownik poder – móc.
• Blok 9: lekcja 17-18
Słownictwo: mówienie o najbliższej przyszłości, plany i marzenia, pogoda. Przygotowania do podróży. Gramatyka: konstrukcja wyrażająca czas przyszły ir + a + bezokolicznik, czasownik pensar – myśleć/ sądzić, zaimki dzierżawcze.
• Blok 10: lekcja 19-20
Słownictwo: miasto – sklepy i usługi. Kupowanie. Zawody i miejsca pracy. Udzielanie informacji. Pytanie o drogę. Gramatyka: stopniowanie przymiotników, porównania. Wyrażanie opinii.
• Blok 11: lekcja 21-22
Słownictwo: transport. Zwroty i wyrażenia związane z komunikowaniem się na dworcu czy lotnisku. Udzielanie rad i przedstawianie własnego zdania. Gramatyka: Estar + gerundio. Bezokoliczniki: ir a, pensar, querer, preferer, poder, hay que, tener que, deber + bezokolicznik.
• Blok 12: lekcja 23-24
Słownictwo: podróże i turystyka. Rodzaje wyjazdów. Przydatne zwroty i wyrażenia związane z pobytem w hotelu. Gramatyka: Czas przeszły Preterito Perfecto. Formy i zastosowanie. Czasowniki regularne i nieregularne.
• Blok 13: lekcja 25-26
Słownictwo: Czynności dnia codziennego – rutina diaria. Powtarzanie słownictwa związanego z godzinami i porami dnia. Gramatyka: czasowniki zwrotne – różne znaczenia w formie zwrotnej i niezwrotnej.
• Blok 14: lekcja 27-28
Słownictwo: Słownictwo związane z przyrodą i naturą. Opisywanie zdjęć i krajobrazów. Opis miast i atrakcji turystycznych. Gramatyka: Różnice między czasownikami ser, estar, haber.
• Blok 15: lekcja 29-30
Słownictwo: Opisywanie osób i przedmiotów. Wyrażanie swojego zdania. Polecanie i odradzanie. Gramatyka: Przymiotniki o różnym znaczeniu w zależności od zastosowania z czasownikami ser lub estar.
• Blok 16: lekcja 31-32
Słownictwo: Rozmowy telefoniczne. Zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Gramatyka: tryb rozkazujący twierdzący. Zwroty i wyrażenia z hay que, tener que i deber. Tłumaczenie zdań.
• Blok 17: lekcja 33-34
Słownictwo: Słownictwo związane z nowymi technologiami ( internet, media społecznościowe) Gramatyka: Powtórka zaimków dzierżawczych i wskazujących. Czas przyszły – futuro.
• Blok 18: lekcja 35-36
Słownictwo: Robienie zakupów w sklepach i przez internet. Kupowanie biletów i reklamacje. Gramatyka: Czas przeszły preterito indefinido. Czasowniki regularne i nieregularne.
• Blok 19: lekcja 37-38
Słownictwo: Zwyczaje i święta hiszpańskie. Przedstawianie swojego zdania. Argumentowanie wad i zalet. Gramatyka: Ćwiczenie czasów przeszłych. Powtarzanie liczebników. Rozumienie ze słuchy liczebników podawanych w różnych sytuacjach dnia codziennego.
• Blok 20: lekcja 39-40
Słownictwo: Powtarzanie przydatnych zwrotów i wyrażeń w podróży. Dialogi w różnych sytuacjach: w hotelu, na dworcu, na lotnisku, w restauracji. Gramatyka: Powtarzanie przerobionych czasów: presente, pretérito perfecto, pretérito indefinido, futuro.
Korzyści
Słuchacz będzie potrafił bezproblemowo odnaleźć się w sytuacjach życia codziennego, takich jak: rezerwowanie lub anulowanie wycieczek, biletów, noclegu. Będzie posiadał wiedzę językową umożliwiającą komunikowanie się w restauracji, barze czy muzeum.
Terminy zajęć
17.01.2024 (środa): 18:00-19:30
24.01.2024 (środa): 18:00-19:30
31.01.2024 (środa): 18:00-19:30
07.02.2024 (środa): 18:00-19:30
14.02.2024 (środa): 18:00-19:30
21.02.2024 (środa): 18:00-19:30
28.02.2024 (środa): 18:00-19:30
06.03.2024 (środa): 18:00-19:30
13.03.2024 (środa): 18:00-19:30
20.03.2024 (środa): 18:00-19:30
27.03.2024 (środa): 18:00-19:30
03.04.2024 (środa): 18:00-19:30
10.04.2024 (środa): 18:00-19:30
17.04.2024 (środa): 18:00-19:30
24.04.2024 (środa): 18:00-19:30
08.05.2024 (środa): 18:00-19:30
15.05.2024 (środa): 18:00-19:30
22.05.2024 (środa): 18:00-19:30
05.06.2024 (środa): 18:00-19:30
12.06.2024 (środa): 18:00-19:30