Hiszpański 100 % mówienia z elementami Hiszpański w podróży – poziom A1/A2 – (środa)
Kurs online nastawiony na praktyczną naukę języka, zwłaszcza mówienie! Różnorodne metody nauczania pomagają przełamać „barierę językową” i swobodnie komunikować się w sytuacjach dnia codziennego. Kurs jest kontynuacją kursu dla początkujących (A1). Kurs zaplanowano w terminie od 04.02.2026 do 24.06.2026 w wymiarze 42h akademickich. Cena za kurs: 900 zł.
Podstawowe informacje
- Termin rozpoczęcia: 04.02.2026
- Wykładowca: Hanna Torrent
- Liczba godzin: 42h akademickie
- Maksymalna liczba osób: 10
- Cena za kurs: 900 zł
- Cena za egzamin: 150 zł
- Forma kursu: online MS Teams
TERMINY ZAJĘĆ
04.02.2026 r. (środa): 16:30-18:00
11.02.2026 r. (środa): 16:30-18:00
18.02.2026 r. (środa): 16:30-18:00
25.02.2026 r. (środa): 16:30-18:00
04.03.2026 r. (środa): 16:30-18:00
11.03.2026 r. (środa): 16:30-18:00
18.03.2026 r. (środa): 16:30-18:00
25.03.2026 r. (środa): 16:30-18:00
01.04.2026 r. (środa): 16:30-18:00
08.04.2026 r. (środa): 16:30-18:00
15.04.2026 r. (środa): 16:30-18:00
22.04.2026 r. (środa): 16:30-18:00
29.04.2026 r. (środa): 16:30-18:00
06.05.2026 r. (środa): 16:30-18:00
13.05.2026 r. (środa): 16:30-18:00
20.05.2026 r. (środa): 16:30-18:00
27.05.2026 r. (środa): 16:30-18:00
03.06.2026 r. (środa): 16:30-18:00
10.06.2026 r. (środa): 16:30-18:00
17.06.2026 r. (środa): 16:30-18:00
24.06.2026 r. (środa): 16:30-18:00
CEL KURSU
Swobodne posługiwanie się językiem hiszpańskim, możliwość bezproblemowego komunikowania się w krajach hiszpańskojęzycznych.
Zajęcia będą realizowane z podziałem na bloki tematyczne – zawierające zwroty i wyrażenia przydatne na co dzień i podczas podróżowania.
Kurs na poziomie A1/A2.
OPIS KURSU
Przykładowe tematy:
- Blok 1 – lekcja 1-2
Słownictwo: powtórzenie zwrotów grzecznościowych, powitania i pożegnania, przedstawianie siebie i innych, kraje i narodowości, zawody, liczebniki do 1000. Gramatyka: czasowniki regularne i nieregularne w czasie teraźniejszym, czasowniki zwrotne, zaimki pytające, liczba mnoga rzeczowników i przymiotników. - Blok 2 – lekcja 3-4
Słownictwo: miejsce zamieszkania, słownictwo związane z domem, mieszkaniem, pokojem. Meble i kolory. Gramatyka: czasowniki nieregularne trzech koniugacji w czasie teraźniejszym, rodzajniki określone i nieokreślone – użycie i opuszczanie, czasowniki ser, estar i hay – różnice w użyciu, tłumaczenie zdań. - Blok 3 – lekcja 5-6
Słownictwo: miejsca publiczne, środki transportu, wskazywanie drogi. Przydatne zwroty i wyrażenia związane z przemieszczaniem się, kupowaniem i zwracaniem biletów. Gramatyka: konstrukcje peryfrastyczne: ir + a/hay que/ tener que + infinitivo (powtórzenie) przysłówki miejsca, zaimki wskazujące, liczebniki główne i porządkowe. - Blok 4 – lekcja 7-8
Słownictwo: godziny, pory dnia, dni tygodnia, miesiące, pory roku, określenia czasu. Czynności dnia codziennego – rutina diaria. Wyrażanie częstotliwości. Gramatyka: estar + gerundio, mówienie o czynności, którą wykonuje się w momencie mówienia, np. Estoy leyendo un libro interesante. Czas przeszły Pretérito Perfecto – czasowniki regularne i nieregularne. - Blok 5 – lekcja 9-10
Słownictwo: położenie geograficzne, opis krajobrazu, klimat. Słownictwo związane z pogodą. Gramatyka: przysłówki miejsca i czasu, zaimki pytające proste i złożone. Forma bezosobowa z se. Mówienie o doświadczeniach życiowych, np. He estado en 5 continentes. - Blok 6 – lekcja 11-12
Słownictwo: czas wolny, zainteresowania , hobby, sport, cechy charakteru. Gramatyka: mówienie o swoich ulubionych zajęciach, preferencjach, np. Me gusta ir al cine. Me interesa el arte. Me apetece ir de viaje. Czasowniki gustar, encantar, interesar, importar etc. - Blok 7 – lekcja 13-14
Słownictwo: zakupy (centrum handlowe, sklep spożywczy, plac targowy, sklep z odzieżą) nazwy sklepów i usług, ceny, kolory. Pytanie o cenę produktów w sklepie, na targu. Dokonywanie wyboru, np. ¿Cuál prefieres: el negro o el rojo? Gramatyka: tryb rozkazujący imperativo afirmativo: formy nieregularne, czasowniki zwrotne dla osób tú i usted. - Blok 8 – lekcja 15-16
Słownictwo: produkty spożywcze, typowe dania kuchni hiszpańskiej i międzynarodowej, proste przepisy kulinarne. Zamawianie w barze i restauracji. Słuchanie i czytanie tekstów: En el bar/restaurante. Gramatyka: czas przeszły pretérito indefinido: czasowniki regularne i nieregularne. - Blok 9 – lekcja 17-18
Słownictwo: relacje z otoczeniem, spotkania towarzyskie, umawianie się. Gramatyka: czas przeszły pretérito indefinido – czasowniki nieregularne. Opisanie prostych zdarzeń i czynności z przeszłości, np. Ayer leí un artículo interesante. Hace dos años estuvimos en Andalucía. La semana pasada fui a Madrid. - Blok 10 – lekcja 19-20
Słownictwo: miasto, dzielnica – sklepy i usługi. Kupowanie i zamawianie. Umawianie się na spotkania z przyjaciółmi, sugerowanie, akceptowanie i odmawianie propozycji, np. ¿Cómo quedamos? ¿Vienes conmigo? Lo siento, es que no puedo. Vale, de acuerdo Gramatyka: określenia czasu (marcadores temporales) właściwe dla czasu pretérito indefinido. - Blok 11 – lekcja 21-22
Słownictwo: transport publiczny. Zwroty i wyrażenia związane z komunikowaniem się na dworcu czy lotnisku. Słuchanie i czytanie prostych informacji i komunikatów. Kupowanie biletów. Gramatyka: konstrukcje do wyrażania trwania czynności hace … que, desde hace, desde. - Blok 12 – lekcja 23-24
Słownictwo: organizacja wycieczki, podróży, rezerwacje. Rodzaje wyjazdów. Przydatne zwroty i wyrażenia związane z podróżowaniem. Słuchanie i czytanie komunikatów o odjazdach i przyjazdach środków transportu i o godzinach funkcjonowania niektórych miejsc publicznych. Gramatyka: Podstawowe konektory i zwroty porządkujące wypowiedź (primero, después, luego, entonces, en fin, pero, es decir). - Blok 13 – lekcja 25-26
Słownictwo: ubranie (sklep z odzieżą), kolory. Opis osób, miejsc i przedmiotów. Wyrażanie opinii, np. Pienso que…; En mi opinión…; Me parece que… Słuchanie i czytanie tekstów związanych z kupowaniem i przymierzaniem odzieży. Gramatyka: określenia czasu (marcadores temporales) właściwe dla czasów przeszłych. - Blok 14 – lekcja 27-28
Słownictwo: zakwaterowanie. Słownictwo związane z pobytem w hotelu. Rezerwowanie, anulowanie i składanie reklamacji. Słuchanie i czytanie tekstów związanych z zakwaterowaniem podczas podróży. Gramatyka: różnice między czasami przeszłymi: pretérito indefinido / pretérito perfecto. - Blok 15 – lekcja 31-32
Słownictwo: wypoczynek i atrakcje związane z kulturą i sztuką (kino, teatr, muzyka, wystawa) Umawianie się na spotkania, sugerowanie, akceptowanie i odrzucanie propozycji. Gramatyka: powtarzanie liczebników i zaimków pytających. Blok 16 – lekcja 31-32
Słownictwo: problemy zdrowotne. Słownictwo związane z wizytą u lekarza. Umawianie i odwoływanie wizyt lekarskich. Informowanie o stanie zdrowia. Wyrażanie swoich potrzeb, życzeń i oczekiwań. Gramatyka: zdania warunkowe I typu. Powtarzanie liczebników i zaimków pytających.
- Blok 17 – lekcja 33-34
Słownictwo: zakwaterowanie. Słownictwo związane z pobytem w hotelu. Rezerwowanie, anulowanie i składanie reklamacji. Słuchanie i czytanie tekstów związanych z zakwaterowaniem podczas podróży. Gramatyka: różnice między czasami przeszłymi: pretérito indefinido / pretérito perfecto. - Blok 18 – lekcja 35-36
Słownictwo: wypoczynek i atrakcje związane z kulturą i sztuką (kino, teatr, muzyka, wystawa). Umawianie się na spotkania, sugerowanie, akceptowanie i odrzucanie propozycji. Gramatyka: 3 czasy przeszłe : pretérito perfecto, pretérito indefinido, pretérito imperfecto, różnice i zastosowanie. - Blok 19 – lekcja 37-38
Słownictwo: upodobania, przyzwyczajenia, hobby, wypoczynek. Uczestnictwo w kulturze (kino, teatr, muzyka, sztuka). Gramatyka: określenia czasu (marcadores temporales) właściwe dla każdego z poznanych czasów przeszłych. Konstrukcje do wyrażania trwania czynności hace… que, desde hace, desde. - Blok 20 – lekcja 39-40
Słownictwo: zwyczaje i święta hiszpańskie. Tradycja i obyczaje. Wyrażanie swojego zdania, gratulowanie i składanie życzeń. Gramatyka: czas przyszły futuro simple. Mówienie o przyszłości Mañana lloverá. Wyrażanie planów, np. Mañana voy a ir a la montaña. Określenia czasu (marcadores temporales) odnoszące się do przyszłości mañana, la semana que viene, el mes próximo. - Blok 21- lekcja 41-42
Słownictwo: powtarzanie przydatnych zwrotów i wyrażeń w podróży. Dialogi w różnych sytuacjach: w hotelu, na dworcu, na lotnisku, w restauracji, w sklepie, u lekarza. Gramatyka: powtarzanie przerobionych czasów: presente, pretérito perfecto, pretérito indefinido, pretérito imperfecto, futuro.
KORZYŚCI
Słuchacz będzie potrafił bezproblemowo odnaleźć się w sytuacjach życia codziennego, takich jak: robienie zakupów, pytanie o drogę, rezerwowanie lub anulowanie wycieczek, biletów, noclegów. Będzie potrafił: opowiadać o sobie (praca/studia, rodzina, przyjaciele, miejsce zamieszkania, zainteresowania, doświadczenia, plany na przyszłość). W prosty sposób opisywać swoje miasto, kraj, jego kulturę i obyczaje. Przedstawiać swoją opinię oraz argumenty za lub przeciw. Wyrażać swoje odczucia, akceptować lub w uprzejmy sposób odrzucać propozycje. Formułować prośby, polecenia, rady i propozycje. Opowiadać (krótko i w prosty sposób) o wydarzeniach lub sytuacjach z przeszłości. Będzie posiadał wiedzę językową umożliwiającą komunikowanie się w restauracji, barze czy muzeum.